... ... Ducky dundrar (nyheter) <<<<
... ...


... ... 2003-09-21 LMS klubbrace Sviesta <<

Trots dystra väderutsikter blev det en mild och fin höstdag med avslappnad stämning. Bosse började återhämta sig efter några veckors oträning och kom ner på 59,3 till slut. Långt ifrån gamla sekretärns 55:or, men vilka sköna svep det blev genom torparn, bergskurvan, sviestasvängen och esset när både rytmen och tempot började stämma!

... ...


... ... 2003-09-07 SO Gelleråsen <<

Bosse dundrade till Åsen ensam med transportören Sören. Tanken var att fortsätta trenden från Knutstorp och komma ner på 1.14-tider. I stället blev det gubbendurancetempo, det verkar som gasrullen kärvar vid en viss lutning på hojen i depåkurvan och trösen.

Annars funkar inbromsningarna och de kurviga partierna rätt så bra. Kan ingen bygga en bana med bara kurvor?

F ö en fin sensommarhelg och suverän depåservice från Team Winberg....

....som dessutom erbjuder reservförare när inte ducatisten räcker till.

... ...


... ... 2003-08-17 SM Knutstorp <<

34:an saknades, men i stället följde två MTB-hojar med. Det blev tramphoj på Söderåsen mellan rejsåken, picnic vid Odinsjön och islandshäst för Anna

Nybliven polare i depån med Kristian Salö på skånsk-norsk Suzuki men....

... bittra konkurrenter på bananen

Tack vare Team Winbergs däckvärmare och tidmatchning kunde Bosse pressa varvtiderna. På själva rejset gick det snabbare än någonsin. Det blev några höga 1.08-or och flera omåkningar innan Bosse bröt efter 10:de varvet. Det var en ruggig sladd pga av ett litet föremål på banan som gjorde en lång rispa i däcket som orsakade detta. Det hela slutade utan markkänning men satte myror i huvudet och det gick inte att gasa ordentligt efter incidenten, så då var det lika bra att bryta

Lycklig och obruten trots allt

Vägen hem genom fagra skåne

... ...


... ... 2003-07-13 SDK Gelleråsen <<

Strålande väder, Peter höll teori och ritade upp idealspåret genom hela banan, Mange berättade om däck å sånt medans vi andra drack vatten och fick solsting.

Ducky var föråkare. Mot slutet av dagen blev det friåkning och 34:an kanade av på kalla däck, annars helfint.

... ...


... ... 2003-05-31 SDK Midlanda <<

Uppställning i grupper i vanlig ordning - en härlig syn, full av förväntan. Racegruppen fick husera vid sidan av.

På kvällarna skroderades det vilt i stugorna på campingen och Mattias krängde svålar på löpande band

Pelle ska ut på 50:an i väntan på en egen 748R


Pelle, Johan B, Snigel och Uffe genom första vänstern. Synd att man inte har zoom

... ...


... ... 2003-05-25 SM Sviesta <<

Pelle hade till slut hittat problemet på 50:an (kabelbrott till trottelsensorn) och Uffe fått gaffelbenen tätade så fem i tolv var bägge hojarna ready to go. Fredagsträningen regnade inne (det blev MX i gropen i stället) så RR-säsongen chockstartade med tidsträning direkt. Det inträffade på lördagen tillsammans med Snigel och Calsnes, dvs fyra duccar i startfältet! Uffe var riktigt snabb direkt men Bosse behövde åka andra tidsträningen för att kvala in (det regnade precis före och efter så det var på håret!).
Racedagen blev varm och solig. Uffe gav järnet som vanligt på förmiddagens warm-up men Bosse fick myror i huvet när nya däcken började slingra (satt bakhjulet löst?) och kunde inte åka. 50:an var till salu under ett par timmar, men tack vare peppning av duccekollegorna och lånta däcksvärmare från Mats så blev det start i alla fall.


Uffe åkte bra men fastnade bakom en japan och började tänka på vad som skulle kunna hända om han försökte åka om. Tänka ska man inte göra i RR och det blev sämre varvtider än på tidsträningen. Bosse halkade efter i början men kom igång och sänkte tiderna kontinuerligt (team Winberg hade tavlan uppe som hjälp!), dock inte till fjolårets nivå riktigt.

En hyfsad start för Ducky Racing ändå med tanke på bristande förberedelser.

... ...


... ... 2003-04-17 Expo

RR-säsongen startade på skärtorsdan med en liten provtur på Södertörn.

Hojarna har stajlats under vintern. Finishen håller den vanliga duckystandarden så det är tur för oss att du inte har högre upplösning på din skärm :-).

Chassina har ställts in. Vi upptäckte då att någon redan hade laborerat med dem ganska kreativt under förra säsongen.

50:an har fått rejspedaler och dito pads (trots att originalklossarna aldrig ville ta slut!) samt nya blås och bakram eftersom de gamla var formade efter kurbsen i Trösen.

Några problem återstår. 34:ans ena bromsok kärvar och benen har olja på fel sida (ut-). 50:ans främre cylle totalvägrar i hela mellanregistret. Så fort det är fixat.....

....så ere bara å börja förstöra dåm igen!